Dipa festménye 50 Cent irodájában

Aki egy-egy posztomba valaha is beleolvasott, tudja, hogy gyakorlatilag soha nem szoktam más előadókról irogatni, a hazai szcénából. Most is csak azért teszem, mert ez a történet egy tökéletes példa arra, hogy mekkora kamu és álszent ez az underground életérzés, főleg ami itthon van. A videóban megnézhetitek, ahogy Dipa, azaz a DSP -ből jól ismert előadó, elmeséli a sztorit, hogyan is jutott a festménye 50 Cent irodájába még 2014-ben. Az interjúalany megemlíti, hogy a Hip-Hopban nagy etalonnak számít Fifty. Ami teljes mértékben igaz és egyetértek vele. Viszont ilyenkor hirtelen eszembe jutnak a 2000-es évek eleji idők, amikor még csak elkezdett szállingózni az internet a háztartásokba és még nagyban ment a Viva TV (ami azóta megszűnt, nem véletlen) és akinek nem volt internete, maximum innen onnan hallhatott egyáltalán arról, hogy vannak amúgy más rappes előadók a nagyvilágban, vagy még onnan se. Na akkoriban fiatal kis süllőként, 7.-es lehettem, előszeretettel hordtam kedvenc előadóim polóit, többek közt 50 Cent, Eminem, Cypress Hill, 2Pac, Snoop Dogg, stb... Na ilyenkor ha megláttak, valami atom "real" Ug rapformák , egyből elkezdtek vergődni, hogy aki rapper, ezeket nem tartja számon, mert a TV meg a média mekkora fos stb... Amiben igazuk is van, de egyértelműen érezhető volt, hogy nekik nem ezzel van bajuk, hanem az a jó magyaros mentalitás, hogy mindent szidni kell ami elterjedt és meg kell mondani, hogy mi a frankó, meg mitől döglik a légy. Na akkoriban debütált a DSP első kislemeze, ami a szószoros értelmében az az igazi underground, telep rap kislemez volt. Számomra akkoriban azért volt hallgathatatlan, mert erre a hangzás világra kellett egy időszak mire átálltam és valóban később nekem is az tetszett meg a legjobban ebben az egészben, hogy mindenki önerőből csinál mindent és el is hittem, hogy mindenki szívből. Na már most az ilyen "Real UG" -s srácok, természetesen megmondták a frankót, hogy "Hallgassá má DSP-t az a fasza" és hogy ők sosem fognak szerepelni a Viván meg az az igazi rap és, hogy ők kiröhögik 50 Centet.. Mármint a DSP-s srácok. Na már most, valószínűleg ezek a srácok azóta már nem is hallgatnak rappet (tipikus, hogy maximum 25 éves koráig eljár bulikba aztán abba hagyja és "csak van") sajnos ezt a legtöbb ilyen kemény megmondos gyereknél észrevettem. A lényeg viszont az, hogy a DSP-nek több klipjük is ment a Viván és még kislányok is oda voltak értük (bár mára valóban eléggé visszavettek a Hype-al velük kapcsolatban) Milliós nézettségük van Youtube-on és mint a mellékelt ábra mutatja, nem hogy gyűlölték Curtis Jacksont, rendesen rajongtak érte. Nagyon sok ilyen hasonló történet jut most eszembe, pl hogy régebben egy Eminemet tilos volt, Hip-Hop buliban játszani, mert gyakorlatilag meglincseltek, most meg minden "UG" előadó úgy osztotta meg az új albumát mintha muszáj lenne. De az egyik ilyen nagyon földalatti buliban, 2 Pac-es pólóban merészeltem megjelenni, mire odajött egy srác és elmagyarázta, hogy az amcsi rap az divat és a magyar az igazi... Köpni nyelni nem tudtam,hogy ez most normális? 2 Pac? Ember, tudod te ki az? Jézus Mária... Na mindegy, ezek az idők elteltek természetesen azóta több 100 bulit jártunk meg, több tucatban mint fellépő is jelen voltam, többek közt a DSP előtt is mint előfellépő. Nagyon sokat eleve én szerveztem, az akkoriban még kicsinek mondható városunkban és szerencsére az említett réteg lekopott. Most viszont mindenki ki van hűlve, hogy milyen zenék születnek nulla mondanivalóval és néha még ezek a nagy költő Ug sztárok is aszisztálnak hozzá, hogy ez igen is fazsa, vagy hogy a maga módján ez is művészet meg volt benne munka stb. Én mindig azt mondtam, hogy mindenki csinálja amit szeret és a közönség döntse el, hogy kell-e neki vagy sem. De mindenesetre észre vettem, hogy azok az előadók akik a legigazabbnak adták be magukat, vagy éppen a legkeményebbnek, mihelyt  a média egy kicsit is érdeklődést mutat feléjük, gyakorlatilag a nevüket is elfelejtik és valami limonádé szerű zenéket kezdenek gyártani. Na ez az ami szomorú! Minek az elején fikázódni? Minek adni a keményet, amikor lerí rólatok, hogy nem vagytok. Engem ez idegesített mindig... A többit meg leszarom. Szép napot mindenkinek!

www.erhid.com

Történetek szituk álmok és a tervek...

süti beállítások módosítása